Samtaler

Hvor ofte er der forældresamtaler

Opstarts samtale:

I Børnehuset Snerlen tilbyder vi jer som forældre en samtale, når i starter. Her ønsker vi at høre så meget så muligt om jeres barn.

Det er tilsvarende en kærkommen lejlighed til at høre jer om jeres oplevelser omkring jeres opstart i Børnehuset og desuden gensidigt at få afstemt fremtidige forventninger.  

Når jeres barn har været i huset i ca. 4 måneder, tilbyder vi en trivselsamtale.

Denne samtale foregår under rolige forhold, som regel i personalestuen, og er udelukkende en samtale mellem jer og den pædagog fra stuen, som jeres barn er tilknyttet. Samtalen drejer sig i udgangspunktet om jeres barns opstart i Børnehuset, hvorledes vi oplever barnets trivsel og hvad vi har fokus på.

 

Trivsel samtale:

Vi tilbyder jer, samtale én gang årligt resten af jeres barns tid i Børnehuset. Dette er en samtale om hvordan vi synes det går jeres barn. Hvilke fokuspunkter, vi har i forhold til jeres barns udfordringer og kompetencer. Ligeledes vil vi meget gerne høre, hvordan I synes det går med jeres barn og det der ligger jer på sinde.

OBS! Hvis vi har noget på hjertet omkring jeres barn, så beder vi jer om en samtale. Ligeledes forventer vi, at I beder os om en samtale, hvis I føler behov for det. Det kan både være i forhold til jeres barns trivsel, kritiske familiesituationer, utilfredshed over vores arbejdsmetoder m.v.  

Vi kan kun hjælpe/ændre/støtte, hvis vi bliver klar over, at der er problematikker at tage hånd om.

 

Brobygnings samtale:

 

Når jeres barn skal starte i børnehave, vil i blive inviteret til en brobygnings samtale, hvor en pædagog fra vuggestuen og pædagogen fra vuggestuen deltager samme med forældrene. På dette møde vil vi tale om de ressourcer barnet har, samt hvilke udfordringer jeres barn eventuelt har.

Ligeledes vil der være en brobygnings samtale, når jeres barn skal i SFO.

Det er også vigtigt at huske, at vi altid gerne vil tale med jer forældre om jeres barn. Det er blot ikke altid, at der er ordentlig tid til det ved aflevering/afhentnings situationerne. Ligger der jer vigtige ting på sinde, bed da til enhver tid om en samtale.